raamatumeem

Mõni aeg tagasi ma kurtsin, et tahaks mõnda meemi teha. See, mis toona välja pakuti, ei olnud päris see, mis mu südame põksuma  oleks pannud. Aga nüüd ringleb Facebookis üks järjekordne raamatumeem, mis tahab, et inimene paneks kirja, kohe ja mõtlemata, kümme raamatut, mis teda mõjutanud on.  Mulle viskas kinda Signe (aka Päikesejänku) ja ma panin kiiresti  kirja kümme raamatut, mis mind siiani mõjutanud on  ja mida ma lugesin enne kui sain 18.

Eno Raud „Roostevaba mõõk“
Aino Pervik “Õhupall”
Heljo Mänd „Miks sa vaikid?“
Mihhail Bulgakov „Meister ja Margarita“
Gerald Durrell „Minu pere ja muud loomad“
A. Dumas „Kakskümmend aastat hiljem“
Charles De Coster “Legend Thijl Ulenspiegelist ja Lamme Goedzakist”
Magda Szabo “Saaresinine”
Walter Scott „Ivanhoe“
Isaac Asimov „Kadunud robot“

Kuna mäng oli selline, et  võis kirja panna ainult kümme raamatut, siis jäid välja “Kääbik”, “Muumitroll”, kõik indiaanijutud (nuuks!), “Meisterdetektiiv Blomkvist” (kõik kolm raamatut), “Gösta Berlingi saaga”, “Igaviku lõpp” (aga ma pidin Asimovilt ju ühe välja valima ainult), “Raske on olla jumal”, “Lainetel tõttaja”, “Timm Thaler ehk müüdud naer”,  “Metsik koer Dingo”, “Kasuema”  ja “Pedagoogiline poeem”.   Lisaks olin ma veendunud, et “Hommikueine Tiffany juures” ilmus eesti keeles pärast mu 18. sünnipäeva, aga tegelikult ilmus enne ja see oleks kindlasti  nimekirja jõudnud, “Miks sa vaikid” asemele.

Kui ma valikule peale vaatan, siis ühine nimetaja on neil raamatutel sõprus ja headus ja iseendaks jäämine.

Ühtlasi avastasin, et “Minu pere ja muud loomad” ning “Meister ja Margarita” mahtus pea igaühe, kes seda mängu mängisid, nimekirja. Ja mitte kellegi nimekirjas ei märganud ma “Kevadet”.

Teie kümme?  Või kakskümmend? Ma ei julge hästi teatepulka kellelegi visata, sest blogimaailm on muuutnud,  paljud ei loe või ei kirjuta enam.  Aga Tafkav, sina ikka loed ja kirjutad, ma tean! Kuduv Koeraomanik ka! Oravake juba kirjutas, aga Facebooki (ma räägin, FB on saatanast). Võib ka siia kommentaaridesse, siis ma saan lugeda ja nutta, et miks ma selle raamatu välja jätsin ometigi.

Categories: ahelad ja testid | 12 Comments

Post navigation

12 thoughts on “raamatumeem

  1. triibik

    Mõtisklesin just täna hommikul selle üle ning “Miks sa vaikid” oli samuti tähtsamate seas 🙂

  2. KK

    Ohh, kirjutan jah aga niiviisi ilma mõtlemata? Appi kui raske. Ma üritan…

  3. KK

    Tehtud! 🙂

  4. Pingback: Triibik istub kodus

  5. triibik

    No panin miskit kirja 🙂

  6. Tehtud. 🙂

  7. Pingback: Raamatuvärki | hajevil heietused

  8. A. Dumas “Kolm musketäri”
    F. Herbert “Düün”
    T. Jansson “Muumitroll” (sinine kolmest teosest koosnev raamat)
    A. Lindgren “Vennad Lõvisüdamed/Röövlittütar Ronja”
    M. Twain “Jänki kuningas Arthuri õukonnas”
    O. Mattson “Prikk “Kolm LIILIAT””
    H. Väli “Silver Ükssilm ja admirali vanne”
    C. Nöstlinger “Vahetuslaps”
    K.P. Wolf “Rock’n’roll ja ridamaja”
    A. Pervik “Kunksmoor”

  9. Shalimar

    Ahh, Saaresinine. Kuidas ma nutsin!

  10. Nii tore, aitäh teile! Ja kuidas ma Silver Ükssilma ometi ära unustasin?

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

